}
صفحه9

در حال بارگذاری 10 رکورد بعدی

سلام دادخواست فسخ معامله یک دستگاه چاپگر به استناد خیار عیب نیاز به تقویم داره؟؟؟

مشاهده پاسخ

سلام بله به مبلغ ۲۰۱ میلیون ریال مقوم کنید.

سلام عرض ادب مادر پدر من فوت کرده اند مادرم زودتر از پدرم فوت کردن و با توجه به اینکه پدرم مریض احوال بودن فرزندان ادعای گرفتن مهریه و اجرت المثل ایام زناشویی رو از پدر نکردن و گذاشتن برای بعد آیا بعد از فوت پدر با توجه به اینکه مادر ایشون زنده بودن و ارث میبرن از مال پدرمون! ما میتونیم از روی مال پدر اول مهریه ی مادر و اجرت المثل ایام زناشویی رو جدا کرده و بعد بقیه ی اموال رو تقسیم کنیم ؟ با تشکر

مشاهده پاسخ

سلام بله مانعی وجود ندارد. مهریه و اجرت حق زن هست که به ورثش میرسه البته چون زوج هم جزو وراث زوجه هست، از این حقوق، به میزان سهم الارث زوج کسر میشه مابقی به وراث زوجه میرسه

سلام وقت بخیر ،ممنون از وقتی ک برای پاسخگویی میزارید من ۲۳سالمه -۷سال پیش عقدکردم که کلا دوران و جدایی ۸ماه بیشتر طول نکشید الان میخوام اسم اون اقارو پاک کنم چند بار به دادگاه مراجعه کردم اما جوابی نگرفتم به دلایلی اینکه چون تو سند طلاق نوشتن نوع طلاق رجعی نوبت اول است با اینکه من باکره م و حاضرم حتی برم پزشک قانونی اما دادگاه درخواست منو رد کردن حالا راهی برای پاک شدن اسمشون میخوام ؟ طلاق ما توافقی بود اما ۸ ماه طول کشید نمیدونم ولی مادرشون تو همون دادگاه قبلا کارمیکردن احساس میکنم یه کارایی کردن

مشاهده پاسخ

سلام طبق قوانین ثبت احوال، اگر زوجه باکره باشه با گواهی پزشکی قانونی، امکان حذف اسم زوج وجود داره. به ثبت احوال مراجعه کنید و گواهی پزشکی قانونی هم تهیه کنید.

سلام وقتتون بخیر.یکی از اقوام ما که خانوم هستند با مردی عقد کردن.حالا باتوجه به اختلافاتی که بین خانواده ها به وجود آمده دختر راضی به ادامه روابط خود نیست و قصددارد طلاق بگیرد.ولی مرد طلاق نمی دهد و حتی به شهر دیگه رفته و حدودا 1سال است که ازاختلافات میگذرد.ولی مرد همچنان راضی به طلاق دادن نیست.آیا راهی هست که دختر به استناد آن طلاق بگیرد؟مثلا به واسطه کراهتی که ازشوهرش دارد درقبال بخشش مهریه ونفقه؟

مشاهده پاسخ

سلام  زن در ۳ موضع حق تقاضای طلاق دارد که عبارتند از عدم پرداخت نفقه از سوی زوج، تحقق شروط ۱۲ گانه مندرج در سند ازدواج یا شروط دیگری که در ضمن عقود لازم دیگر شرط می شوند و تحقق عسر و حرج برای زن.  این موارد در مواد ۱۱۱۹ و ۱۱۲۹ و۱۱۳۰ قانون مدنی امده است. ماده ۱۱۱۹ به شروط مندرج در سند ازدواج و شروط مندرج در سایر عقود لازم می پردازد. ماده ۱۱۲۹ فرض تقاضای طلاق به جهت عدم تادیه نفقه توسط زوج و یا عدم توانایی زوج در پرداخت نفقه را پیش بینی کرده است. ماده۱۱۳۰ هم مصادیق تحقق عسر و حرج را مقرر داشته است. به این ۳ مورد باید طلاق توافقی رو هم اضافه کرد. اگر شرایطتون داخل ۳ بند اول نیست، سعی کنید با گذشتن از برخی حق و حقوقتون توافقی جدا بشید. وگرنه راهی نیست.

باسلام خدمت ایا بین وصیت مازاد بر ثلث با وصیت نسبت به کل اموال احکام جدا گانه هست یا خیر؟

مشاهده پاسخ

سلام خیر احکام واحد اند. هر فرد تا ثلث اموال رو میتونه وصیت کنه. نسبت به مازاد رضایت ورثه شرط هست.

سلام و خسته نباشید من دوماه پیش تصادف کردم با یه موتوری اون مقصر شد موتور مقصر شد خاستم زنگ بزنم به پلیس که گفت زنگ نزن من گواهینامه و بیمه نامه ندارم خسارتت رو خودم بهت میدم و قرار شد فردای اون روز خسارت من رو بده بچه محل هم هست ولی از اون موقع همش منو میپیچونه چند روز پیشم اب پاکی رو ریخت رو دستم گفت من خسارت نمیدم حالا با این وضع من باید چیکار کنم البته من چندین نفر شاهد دارم که اونجا جمع شده بودند و دیدن مقصر اونه شماره پلاک و ادرس خونش و اسم و رسمشوام دارم حالا چیکار باید بکنم ممنون از راهنماییتون

مشاهده پاسخ

سلام اگر صدمه بدنی دیده اید به دادسرا شکایت کنید و آسیب هارو با مراجعه به پزشکی قانونی گواهی کنید. شهود و احتمالا محتوای دوربین های موجود در محل رو ارائه بدید. اگرم وسیله نقلیتون صدمه دیده دعوی مطالبه خسارت طرح بکنید با همون ادله.

آیا می توان بابت مهریه همه ی حسابهای همسر را مسدود کرد؟

مشاهده پاسخ

باید اول از دادگاه نامه استعلام حساب گرفت و بعد برای مسدود کردن حساب اقدام کرد.

آیا میشه پرینت حساب بانکی زنم رو بدون دستور دادگاه بگیرم؟

مشاهده پاسخ

خیر یا باید خودشان حضور داشته باشند یا اینکه از طرف ایشان وکالت بگیرید.

سلام ببخشید ابراء یعنی چه؟

مشاهده پاسخ

سلام در مفهوم حقوقی یعنی چشم پوشی طلبکار از طلبش

من زمینی را با کاربری مسکونی خریده ام و در قرارداد هم به این موضوع اشاره شده اما بعداً متوجه شدم که کاربری آن کشاورزی است. من باید چیکار کنم؟

مشاهده پاسخ

چون در قرارداد شما شرط شده و بعداً خلافش ثابت‌ شده این از مصادیق تدلیس و کلاه‌برداری است و شما می توانید با این عناوین شکایت کنید.

در حال بارگذاری 10 رکورد بعدی

ارسال سوالات
تماس بگیرید